Randonneur написа:Имахме също така и проблеми, дължащи се на недобра комуникация. Изброявам ги и предлагам решения, за да ги избегнем занапред:
1. Прекалено доверяване на електронната навигация ... Във всеки един момент всеки трябва да е наясно къде се намира и накъде отива!
2. Имахме също и погрешно ползване на стар маршрут, след наложила се негова промяна в последния момент. ... Подробното описание е променено и публикувано - ще върнем задължителното му разпечатване. Бреветната карта съдържа актуалните контроли и няма извинение за объркани контроли... За своевременното известяване при промени, ... Да се създаде отделна група единствено и само за дадения пробег и вътре да се публикува само за този пробег...
3. При наличието на повече от 1 съдийски екип, екипите трябва да са в постоянна връзка един с друг и да съгласуват действията си при изпълнение на сценария, зададен от организатора...
Това бяха изводите от предходното "пандемично-2" издание.
Преди да бъде публикуван окончателният вариант на Регламента и да започне записването, към горното мога да добавя следното:
1. За електронната навигация: ползването е плюс, но се препоръчва на картата да се огледат местата на контролите и да сме наясно, накъде сме се запътили и какво търсим. Особено полезно е ползването на Street View за оглеждане на контролите и на сложните за ориентиране места. От електронната навигация може да очакваме да ни напомня, дали сме на трака и да ни предупреждава при отклонение, но нека да не разчитаме да ни води като малки деца за ръчичка! На SVS'2021 местата на контролите и тракът като цяло бяха безупречни - всеки може и в този момент да го провери. Придвижването на колегата от Гърция - Апостолис, също го доказа.
2. В Телеграм ще бъде създадена специална група за участници в SVS'2022 и всеки записан за участие, автоматично ще става член на тази група. Там ще се обменя информация както при подготовката за пробега, така и по време на самия пробег. "Хартиената" навигация "завой по завой" - с описание на контролите, отново ще се разпечатва задължително и ще служи за ориентир - заедно с написаното в бреветните карти.
3. Обмислям допълване на регламента. Допълнителната такса за нощувки и храна така или иначе се плаща преди самия старт. Това позволява, при слизане под определен минимум записани за участие, тази такса да не се събира, а всеки сам ще се грижи за нощувките и храната. Единствено може да се предвиди пренос на багаж на определени 3 места, които няма да са задължителни за нощувка.