Зареждане ...

Монтажи, качество, степенуване

"Не питай старило, питай патило!"
Автор на темата
gergoff
Проплакващ
Мнения: 7
Регистриран на: 17 дек 2016, 20:16
Теми: 4

Монтажи, качество, степенуване

Мнениеот gergoff » 24 дек 2016, 22:47

Все се чудя, като гледам обявите за велосипеди, каква е разликата между Шимано 105, Ултегра, Сора, Кларис и т.н. Кои са най-качествените, кои среден клас и кои нисък?

Потребителски аватар
Pathfinder™
Прохождащ
Прохождащ
Мнения: 54
Регистриран на: 01 дек 2014, 03:23
Теми: 0
Местоположение: България

Re: Монтажи, качество, степенуване

Мнениеот Pathfinder™ » 25 дек 2016, 10:21

DURA-ACE
DURA-ACE Di2
ULTEGRA
ULTEGRA Di2
105
TIAGRA
SORA
CLARIS
2300
2200
TOURNEY A070
A050
Степенуването от долу на горе е следното,като може да се разменят по значимост ел.монтажите.Ако говорим за здравина съм виждал счупени курбели от DURA-ACE и скъсани вериги на тези с 10-11 скорости.При по ниския клас са плътни и на практика е невъзможно да се счупят,за износване повечето монтажи на шимано са по зле от другите фирми в този бранш.Ако не гоните всеки грам и не се състезавате има нови велосипеди към хилядарка с монтаж 105 и е добре като цена качество.

Потребителски аватар
stefan_trekkie
Прохождащ
Прохождащ
Мнения: 37
Регистриран на: 23 ное 2014, 09:35
Теми: 2

Re: Монтажи, качество, степенуване

Мнениеот stefan_trekkie » 25 дек 2016, 10:58

Първо малко пояснение, групсет е колекция от компоненти от една и съща серия. Като - курбели със средно движение, команди, спирачки, венец-касета предни и задни дерейльори най-вече. Преди години, групсетите са били по-пълни и са включвали неща като главини, колче за седалка, кормилно колче (сега са лапи),педали с куки, чашки и още дреболии:

Изображение


Вървят така във възходящ ред при шимано:

Турней (не е цял групсет, но има команди и курбели, спирачки от подобен клас, но с друго име и т.н.) 2-3х7 скорости

Кларис - 2-3х8 серията в цифри се води като 2400, беше 2300 преди и нямаше име. Голямата разлика е в командите, че Клариса вече е долно лосте за пускане на скоростите, а не на страничno. Страничното лосте не е много удобно за каране от дропа и не може да се сменят скоростите от долу. Кампаньолото команди всичките са с подобно странично лосте, но са на друго място и е удобно от всякъде да се сменят, макар на пръв поглед да се подобна система.

Сора 2-3х9 (беше на 8 до преди година-две) Съответно горното важи и за сората и ако се намери по-стар велосипед може да е с по-старата сора/кларис.

Тиагра 2-3х10 (беше на 9 до преди година-две) Солидна система карал съм на тиагра и бях доволен, предния дерейльор беше с малко тежка пружина спрямо високите класове, но се търпи.

105 ... Вече няма трипъл за 105 (или поне така по спомени) 2х11 (беше 10-тка, преди това е било 9-тка и дори 8-мица, през годините качват броя на скоростите)

Ултегра 2х11 ... Няма какво много да се каже, теглото се сваля спрямо предните серии, финиша е по-добър и работата на превключване на скорости също (но е малко спорен въпрос)

Дюра ейс - 2х11 .. Същото важи като при ултеграта, най-високия клас при шимано и най-скъп съответно :icon_e_biggrin:

Няколко пояснения .. Наистина се усеща по-добра работа на висок клас дерейльор отзад и може да само той да се сложи по-висок клас с по-евтин груп сет и се получава добър бюджетен вариант с добра работа.

Пояснение за курбелите

В момента тенденцията е за по-къси скорости, колкото по-стар е груп-сета, толкова има повече вроятност да е с по-дълги скорости, а знам, че ти се целиш в по-късите.
Класически курбел на шимано е BCD (диаметър на кръга с болтовете 5 броя на старите и 4 несиметрични с новите)
Ето какво е BCD нагледно:
Изображение
Старите курбели (т.н. стандарт курбел) са на 130мм плочи 39-52 или 53, минималната малка плоча е 38 при този курбел. При трипъл е същия курбел като този стандартен. но има израстъци на курбела за
още една малка плоча с диаметър 74 по спомен (стандартно е) и е 30 зъба. Обикновено трипъла върви 30-42-52, но има и варианти 30-39-50 или 52
Курбел компакт - стандарт на долтовете 110мм (на 5 или 4 болтов захват, като по-горе, както поясних) .. Плочи 34-50 зъба. Както се вижда, малката плоча е средно голяма между трипълските плочи 30 и 39. Стандарта е масов и вече почти не излиза друго.
Има и т.н.полу компакт на 110мм болтове, но 36-52 плочи замалко по-дълги скорости по желание.

За касетите отзад, те също набъбват като обхват. Старите серии трудно хващаха над 28 зъба, някои бяха до 30, сега 105-тицата и ултегра хващат 32 зъба касети и точно това е причината да спрат трипълите, защото старите касети на 9 скорости бяха до 27 зъба и най-късата ти предавка е 30-27 за трипъл, а на новите 34-32, което е дори по-къса предавка от трипъла с малко. С две плочи и голяма касета е по-удобно от колкото с трипъл и малка касета. Причината е, че имаш буквално плоча за катерене и плоча за равно и спускане и то добре подбрана за да е удобна. Докато с трипъла често ми се е получавало 30-ката да ми идва малка, 42 да ми е голяма и непрекъснато да преминавам от едната на другата и е малко досадно.

Изображение

мтб курбелите вървят 22-32-42(или 44) за трипъл и 24-38 за по-съвременни дубъли
Туристическите курбели трипъл са същия захват на болтовете като мтб курбелите, дори са си мтб курбели, но с малко по-големи плочи, а именно:
26-36-48 или с леки разновидности

Потребителски аватар
Pathfinder™
Прохождащ
Прохождащ
Мнения: 54
Регистриран на: 01 дек 2014, 03:23
Теми: 0
Местоположение: България

Re: Монтажи, качество, степенуване

Мнениеот Pathfinder™ » 25 дек 2016, 13:58

Super Record EPS
Record EPS
Chorus EPS
Super Record
Record
Chorus
Potenza 11
Athena
Veloce
При Campagnolo степенуването от долу на горе е по спомен като мисля че пропускам един,мога да напиша и на sram при нужда.От думи на каращи издържа като износване по дълго вземе от шимано но в България се предлага по ограничено и трябва поръчка от вън когато нещо трябва да се подменя.

Потребителски аватар
Pathfinder™
Прохождащ
Прохождащ
Мнения: 54
Регистриран на: 01 дек 2014, 03:23
Теми: 0
Местоположение: България

Re: Монтажи, качество, степенуване

Мнениеот Pathfinder™ » 26 дек 2016, 11:53

http://m.decathlon.bg/p/8322663_stoseen ... byalo.html
http://cyclingabout.com/wp-content/uplo ... 0-2016.jpg
http://www.bikecenter.bg/product/remerx-stormy
Може да се направи такава комбинация ако се търси лек велосипед за преходи с багаж.От зад се монтира ал.багажник с дисаги и се подменят шините с двойни капси и по здрави спици.При предната вилка нещо пригодено за лек товар?


Върни се в “Съвети и екипировка”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта