Зареждане ...

Светлини за велосипеда

"Не питай старило, питай патило!"
Boakal
Прохождащ
Прохождащ
Мнения: 48
Регистриран на: 26 юли 2016, 14:47
Теми: 0

Re: Светлини за велосипеда

Мнениеот Boakal » 30 ное 2016, 16:28

Малко практична информация предоставена от руски ентусиасти.
Реален полеви тест и сравнение между фенер с 980 лумена студена светлина (EagleTac М25С2 XM-L2 U2) и 911 лумена неутрална светлина (EagleTac М25С2 XM-L2 T6). На пръво четене при един същ рефлектор студения диод има по-голяма сила на светне и съответно трябва да се справи по-добре.
В действителност обаче поради мъглата образувана от водните изпарения се вижда как неутралния диод пробива по-добре. Като добавим факта че неутралната светлина показва по-реалистично цветовете, то правилния избор е повече от ясен.
Ако обаче си взимате фенер който ще ползвате само в къщи и офиса и просто искате да впечатлите някого колко силно свети, то тогава този със студената светлина е вашия "човек".
Повече инфо тук:
http://forum.fonarevka.ru/showthread.php?t=26031

Студена светлина:
Изображение

Неутрална светлина:
Изображение
Обяснеие на това което се вижда на пръвата картина - дроселиране на студената светлина около водните пари се обяснява с така наречената Дифракця:
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0 ... 0%B8%D1%8F
Цитат:
"Дифракцията е отклонението на вълни от праволинейното им разпространение в пространството, проявявяващо се най-силно при дължина на вълната, близка до размера на някаква нееднородност на средата."
В нашия случай: студената светлиина е със спектър който има малка дължина на вълната която става съизмерима с размера на препятствието (водните пари). От там се получава и това "умотаване" на светлината.
Допълнително утежнение на ситуацуията от първата снимка е факта че студената светлината е с по-висока честота (по-ниска дължина на вълната) и съответно тя носи по-голяма енергия. При съприкосновение с препятствия (въздух, водни пари и т.н.) светлината въздейства на частиците което допълнително увеличава загубите.
Последна промяна от Boakal на 30 ное 2016, 16:32, променено общо 1 път.

Boakal
Прохождащ
Прохождащ
Мнения: 48
Регистриран на: 26 юли 2016, 14:47
Теми: 0

Re: Светлини за велосипеда

Мнениеот Boakal » 30 ное 2016, 16:32

Pathfinder™ написа:http://www.dx.com/p/t6-2-led-1600lm-5-mode-neutral-white-bike-head-light-w-belt-clip-2-x-18650-420659#.WD4T2ZieyEd
Поръчах си малко странни на общата картина фарчета с две сменяеми батерии 18650 и с два диода XM-L T6,така ще избегна кабели по велосипеда и ще си нося резервни по качествени.Ще са при мен двете бройки до две седмици и ще тествам дали съм се набутал и колко ще издържа,имат и функция фенер и може да се ползват с друга цел в ежедневието.
https://youtu.be/0EjaOVQBdGo

Изглежда добро. Ще чакам отзиви и ако са добри ще си взема едно такова.
Като гледам размера на охлаждащите ребра повече от 1000 лумена не може да поддържа. Не че 1000 лумена са малко.

Boakal
Прохождащ
Прохождащ
Мнения: 48
Регистриран на: 26 юли 2016, 14:47
Теми: 0

Re: Светлини за велосипеда

Мнениеот Boakal » 30 ное 2016, 16:33

Много често се споменава как цветовата темература на студената светлина отговаря на тази на температурата на слънцето.
Всъщност това наистина е така. Ето какво пише в енциклопедията:
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0 ... 1%86%D0%B5
"Слънцето се класифицира по своя спектрален клас като G2V. В сигнатурата на спектралния клас G2 показва, че повърхностната му температура е около 5778 K (5505 °C), а V – че Слънцето, както повечето звезди, е част от главната последователност и освобождава енергията си чрез ядрен синтез на водородни ядра в хелий."
Тоест би трябвало студената светлина да бъде тази която ни трябва. Защо обаче това не е така?
Ето какво пише по въпроса тук:
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0 ... 1%8A%D1%80
"Земната атмосфера има характерен спектър на пропускане и поглъщане на електромагнитното излъчване. Видимите с човешко око вълни преминават през т.нар. „видима пролука“ в атмосферата, която представлява област от електромагнитния спектър, преминаващ през земната атмосфера без да се поглъща от нея. Тъй като синята светлина е с по-къса дължина на вълната и съответно с по-висока честота, тя се разсейва повече от червената, жълтата и зелената. Това е и причината, поради която небето е синьо."
Тоест до нас синята слънчева светлина достига с по-нисък интензитет. Но при диодите със студена светлина това не е така. Там синия цват е доста по-ярък, за сметка на цветовете с по-ниска честота.
Спектър на видимата светлина:
Изображение

При условие че температурата на слънцето 5800К защо тогава то е жълто?
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0 ... 1%86%D0%B5
"Слънцето се класифицира по своя спектрален клас като G2V, като често се описва неформално като жълто джудже, защото видимото му излъчване е най-силно в жълто-зелената част на спектъра и защото, макар че цветът му е бял, от повърхността на Земята то обикновено изглежда жълто, заради разсейването на синята светлина в атмосферата."

Друг интересен момент е връзката между енергията и честотата. Колкото по-висока е честотата на светлината, толкова повече енергия има в нея. При диодите бялата светлина се получава от диод който излъчва синя светлина и нанесен върху него луминофор. От количеството фосфор в него зависи какво количество ще се превърне в друг цвят и какво ще се пропусне като синя светлина. Естествено поропускането на повече синя (студена) светлина намалява загубите (повече лумени). Синята светлина обаче е много близка до виолетовата.
Ето нещо интересно по въпроса: https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D0 ... 1%8A%D1%80
"Следващото лъчение след видимата светлина по честота е ултравиолетовото (англ. UV). Това е излъчване, чиято дължина на вълната е по-къса от дължината на вълната на виолетовия край на видимия спектър.
Бидейки високоенергийно, УВ излъчването е в състояние да разкъсва химичните връзки и така да прави молекулите необичайно реактивни (йонизация), като най-общо променя взаимното им поведение. Изгарянето на човешката кожа на слънце например се причинява от разрушителните ефекти на УВ лъчение върху клетките на кожата, което може да причини дори и рак в случай, че лъчението повреди сложните ДНК молекули в клетките (УВ радиацията е доказан мутаген). Слънцето излъчва голямо количество УВ лъчение, което бързо би могло да превърне Земята в безплодна пустиня, ако по-голямата част от това излъчване не се поглъщаше от атмосферния озонов слой преди да достигне Земята."
И една полезна графика:
Изображение

Boakal
Прохождащ
Прохождащ
Мнения: 48
Регистриран на: 26 юли 2016, 14:47
Теми: 0

Re: Светлини за велосипеда

Мнениеот Boakal » 30 ное 2016, 16:33

Визуални сравнения:

Студена светлина, диод Cree, ниска вярност на цветопредаване.
Изображение

Студена светлина, диод Nichia, висока вярност на цветопредаване.
Изображение

За направата на снимки студена светлина с висока вярност на цветопредаване е идеална, но за нашето нощно зрение неутралната (при висока яркост)
Изображение

и топлата (при ниска яркост) светлина е по-комфортна.
Изображение

Линк към инфото:
http://budgetlightforum.com/node/50845

Boakal
Прохождащ
Прохождащ
Мнения: 48
Регистриран на: 26 юли 2016, 14:47
Теми: 0

Re: Светлини за велосипеда

Мнениеот Boakal » 30 ное 2016, 16:34

Нагледна информация за различната честота на ШИМ (PWM).
Изображение

Потребителски аватар
Pathfinder™
Прохождащ
Прохождащ
Мнения: 54
Регистриран на: 01 дек 2014, 03:23
Теми: 0
Местоположение: България

Re: Светлини за велосипеда

Мнениеот Pathfinder™ » 30 ное 2016, 19:26

https://youtu.be/bUHv_SAjIy4
Някъде четох такава статия но за екрани на лаптопи,преди имах фар за велосипед работещ на 8 волта и при слабите степени имаше голяма пулсация и това някак ме изнервяше и ме караше да не се чувствам спокоен вечерта.Реших да си направя фарове тип полюлей и този ефект бе избегнат,ползвах модела от линка свързан на "+-" без друга електроника след премахване на захранването в нея от 220 волта на 10,58 волта.Сега си ползвам модел фарове на 4 волта и значително трептенето е по малко но пак го има но не ме дразни толкова силно.
https://www.olx.bg/ad/led-lunichki-mr16 ... e0cd7d3aa1

Boakal
Прохождащ
Прохождащ
Мнения: 48
Регистриран на: 26 юли 2016, 14:47
Теми: 0

Re: Светлини за велосипеда

Мнениеот Boakal » 01 дек 2016, 16:37

Pathfinder™ написа:https://youtu.be/bUHv_SAjIy4
Някъде четох такава статия но за екрани на лаптопи,преди имах фар за велосипед работещ на 8 волта и при слабите степени имаше голяма пулсация и това някак ме изнервяше и ме караше да не се чувствам спокоен вечерта.Реших да си направя фарове тип полюлей и този ефект бе избегнат,ползвах модела от линка свързан на "+-" без друга електроника след премахване на захранването в нея от 220 волта на 10,58 волта.Сега си ползвам модел фарове на 4 волта и значително трептенето е по малко но пак го има но не ме дразни толкова силно.
https://www.olx.bg/ad/led-lunichki-mr16 ... e0cd7d3aa1

Честотата трябва да е над 4Hz за да не се усеща. Проблема е че при ниските режими може да падне и на 1Hz, което също не се вижда, но се усеща много.
Ако си видял пулсациите значи положението е било много зле.

Boakal
Прохождащ
Прохождащ
Мнения: 48
Регистриран на: 26 юли 2016, 14:47
Теми: 0

Re: Светлини за велосипеда

Мнениеот Boakal » 01 дек 2016, 16:37

Днес пристигна:
UltraFire W05 LED Headlamp w/ Folding Knife
https://www.fasttech.com/products/1602/10022924/4949800-ultrafire-w05-led-headlamp-w-folding-knife
Изображение
Изработката е много добра за този клас пластмасови челници.
С гладкия рефлектор свети с няколко кръгове, но е поносимо. С дифузера свети много добре - разпръснато, без ярко централно петно.
Цветовата температура е неутрално бяла. Щеше ми се да е малко по-топла (жълта), но не е.
За цената си от под 10$ е идеален, особено като се има предвид че ще живее в жабката на колата.

Пристигна и този:
Skilhunt H02 New 820Lm Cree XM L2 LED Headlamp - NEUTRAL WHITE LIGHT
Предимства:
-Неутрална светлина;
-TIR оптика: разпръсната светлина;
-Надежден производител;
-Алуминиев корпус даващ здравина и водозащита;
-Голяма автонимия;
-Магнит в задната капачка;
http://www.gearbest.com/led-flashlights/pp_139649.html
Изображение

Изображение
Както се казва, без забележки. Единствено не ми харесва бутона който може да се включи самоволно при натиск, но едно леко развъртане на капачката решава проблема.
Има пружини и от двете страни на батерията. Магнита държи прилично, но не колкото ми се иска. Версията с АА батерия ще е по-стабилна в това отношение.

Boakal
Прохождащ
Прохождащ
Мнения: 48
Регистриран на: 26 юли 2016, 14:47
Теми: 0

Re: Светлини за велосипеда

Мнениеот Boakal » 05 дек 2016, 11:27


Boakal
Прохождащ
Прохождащ
Мнения: 48
Регистриран на: 26 юли 2016, 14:47
Теми: 0

Re: Светлини за велосипеда

Мнениеот Boakal » 06 дек 2016, 11:16

Моднат фенер Convoy L2 с 1 километър лъч по ANSI

Здравейте,
Представям ви модифициран от Д. Петров далекобоен фенер с максимален интензитет 250 000 candela и дължина на лъча 1 километър. Хоста (тялото) е Convoy L2, диод и медна подложка са изцяло нови, драйвера е модифициран оригинален LD-25. Цената на фенера е 120 лева. При използване на друг драйвер може да се постигне стабилизирана сила на светене от 1800 лумена съответно интензитет над 300 000 candela, като цената е около 150 лева.

ТТ данни модифициран Convoy L2
- Диод: дедомнат Cree XPL ;
- Максималнa сила на светене: 1500 лумена;
- Максимален интензитет: 250 000 candela;
- Дължина на лъча: 1 километър по ANSI (до ниво 0,25 лукса - moonlight);
- Цвят на светлината: 4500 К (неутрална към топла);
- Максимални лумени: 1500;
- Драйвер: модифициран оригинален boost-buck драйвер LD-25;
- Режими: 3 + строб;
- Рефлектор: алуминиев, гладък;
- Тяло: алуминиево, анодизация HA-III, черен мат;
- Използвана батерия: 2 x 26650;
- Диаметър на главата: 6,4 см;
- Диаметър на тялото: 3,5 см;
- Дължина: 17,3 см;
- Тегло: 514 гр;
- Устойчивост при падане: 1,5 метра;
- Валозащитеност: IP-X8
Линк:
http://www.lovecbg.com/index.php?/topic/4606-%D1%82%D1%83%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D0%B3-%D0%BD%D0%B0-%D1%84%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D1%80%D0%B8-%D0%BE%D1%82-dpetrof/

Предназначение
Фенера се води обходно-издирвателен с разчет за максимално дълъг лъч, високи лумени и дълга работа на батерии. С изброените параметри и подходящата цветова температура на диода мога да кажа че напълно отговаря на критериите. Поради големия си размер не е удачен за монтаж на оръжие.

Предимства
Първото предимство на фенера е съотношението качество-цена. На пазара има достатъчно други модели на фирми като Thrunite, Maxtoch, Acebeam, Olight и др., но цената е двойна спрямо тази. Дали си струва да се дават повече пари е въпрос на личен избор. За моите конкретни нужди отговора е не. Цената на този фенер е малко по-висока от тази на оригинален Convoy L2, но разликата в начина на светене е осезаема: 1500 спрямо 1000 лумена, 1 километър спрямо 500 метра лъч.
Второто предимство на фенера е това че може да бъде асемблиран с различни диоди, като не е задължително да се гони далекобойност. Примерно диод на японската фирма Nichia модел 219C ви дава високо качество на светене ( CRI>90), достатъчна сила (1500 лумена) и прилична далекобойност (500 метра). Ако се търси фенер който да свети силно и да осветява широка площ може да се използва диод Cree MTG2 при което се постигат над 2500 лумена.
Третото предимство е качествената сглобка направена от Д. Петров и гаранцията от 1 година. Последното е много важно за онези които се страхуват да пазаруват от чужбина опасявайки се че могат да получат дефектна стока.
В заключение мога да кажа че съм изключително доволен от фенера и работата на Д. Петров.

Снимка на фенера:
Изображение Изображение

Фотосравнение между Convoy L2 (дясно) и Convoy L6 (ляво):
Изображение

Изображение

Изображение

Сравнение в начина на светене между моднат от Д. Петров Convoy L2 и Astrolux S2.
Двата фенера са с идентични диоди, сила на светене (лумени), но различен рефлектор.
Разстоянието до дървото е около 50 метра.
Изображение

моднат от Д. Петров Convoy L2 - 1500 лумена, 250 000 candela, 1 км лъч, 6.5 см рефлектор.
Изображение

Astrolux S2 - 1400 лумена, 40 000 candela, 400 метра лъч, 4 см рефлектор.
Изображение


Върни се в “Съвети и екипировка”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост